KP PSP






JRG






KSRG






AKTUALNOŚCI






Wykonując zalecenia Komisji Europejskiej, na terenie całej Polski wprowadzony został dodatkowy powszechny numer alarmowy 112. Funkcjonuje on od 1 września 2005r. obok dotychczas działających numerów alarmowych służb ratunkowych (999 - pogotowie ratunkowy, 998 - straż pożarna, 997 - policja).
W naszym powiecie, jak i na terenie całego kraju do chwili obecnej możliwy był kontakt ze służbami ratunkowymi poprzez nr 112 jedynie z telefonów komórkowych. Obecnie wdrażane rozwiązanie ma wypełnić lukę i zapewnić możliwość alarmowego wzywanie służb poprzez wybranie 112 także z telefonów stacjonarnych. Budowany system jest uzupełnieniem dotychczasowego (właśnie o telefony stacjonarne) i będzie w tej części obsługiwany na terenie naszego powiatu przez Stanowsko Kierowania Państwowej Straży Pożarnej. W dalszym ciągu dzwoniąc z telefonu komórkowego dodzwonimy się do oficera dyżurnego Policji. Jedynie połączenia ze zwykłych aparatów trafią do straży pożarnej. Przyjmujący zgłoszenie strażak ma możliwość przekierowania połączenia do odpowiedniej służby (policji, pogotowia) jak również samodzielnego przyjęcia i obsługi zdarzenia. Oznacza to faktycznie zwiększenie liczby przyjmowanych telefonów przez dyżurnych PSP (obsług numeru 998 i 112).
Według stanu na dzień 1 września 2005 roku, ze wszystkich aparatów stacjonarnych zlokalizowanych na terenie powiatu kołobrzeskiego możliwe jest dodzwonienie się na numer 112 i uzyskanie tam odpowiedniej pomocy. Apelujemy jednak do wszystkich mieszkańców powiatu o korzystanie w dalszym ciągu w pierwszej kolejności z dotychczas funkcjonujących numerów alarmowych przypisanych bezpośrednio do poszczególnych służb:
997 - Policja;
998 - Straż Pożarna;
999 - Pogotowie Ratunkowe.

Kilka uwag o korzystaniu z numeru alarmowego 112:
1. Numer ten uruchomiony został w celu wypełnienia przez Rząd Polski dyrektywy Komisji Europejskiej, tak więc dotychczas funkcjonujące numery alarmowe (997, 998, 999) będą działały nadal i to na nie przede wszystkim należy zgłaszać zaistniałe zdarzenia;
2. Zgłoszenia na telefon 112 należy dokonywać jedynie w sytuacjach gdy nie potrafimy stwierdzić jakiej pomocy nam potrzeba (kto ma jej udzielić). W takim przypadku dzwoniąc na 112 sprawą interpretacji sytuacji zajmie się przyjmujący zgłoszenie dyspozytor i w odpowiedni sposób pokieruje dalszym połączeniem lub też samodzielnie przyjmie informację oraz zapewni niezbędną pomoc;
3. Pamiętajmy, że jest to numer ratunkowy a więc dzwonienie na ten numer w nieuzasadnionych przypadkach może pociągnąć za sobą skutki prawne takiego czynu. Blokowanie linii alarmowych może spowodować zagrożenia dla życia i zdrowia osób, które w tym czasie rzeczywiście potrzebują pomocy. Aby wyeliminować takie przypadki zapewniona będzie pełna identyfikacja rozmówcy (nie tylko jego numeru ale jednocześnie adresu i danych właściciela telefonu z którego dokonywane jest połączenie - również numery zastrzeżone). Ponadto wszelkie połączenia będą w całości rejestrowane i archiwizowane.

P R Z Y P O M I N A M Y : Dzwoniąc na numery alarmowe (997, 998, 999, 112) należy podać informację:
a) gdzie miało miejsce zdarzenie - dokładny adres;
b) nazwę obiektu - jakie istnieje zagrożenie (pożar, wypadek, itp..);
c) swoje nazwisko i numer telefonu z którego się dzwoni;

Pamiętajmy aby nie odkładać słuchawki telefonu do uzyskania potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.


Rozmaitości






Pogoda






Ciekawe linki






BIP

Biuletyn Informacji Publicznej KP PSP w Kołobrzegu

E-KG - portal miasta Kołobrzeg Kołobrzeski Serwis Informacyjny Gazeta Kołobrzeska strazak.pl - ratowniczy bank wiedzy Przeglad Pożarniczy - miesięcznik Państwowej Straży Pożarnej Sklep Ogniowy - akcesoria dla strażaków i ratowników


admin: stona